Biedt u reclamebord-advertenties aan, maar vraagt u zich af of uw  Return on Investment (ROI) kan worden verhoogd? Of misschien ben je op zoek naar een nieuwe aantrekkelijke locatie?

Het grootste deel van de Nederlandse bevolking is te bereiken via reclamebord-advertenties. Het kan een geweldige en kosteneffectieve manier zijn om de merkherkenning te vergroten, maar om het ware potentieel ervan te benutten, moet u weten hoe u deze advertenties nauwkeurig kunt waarderen.

De rol van technologie is steeds belangrijker geworden bij het vinden van nieuwe kansen, het verbeteren van de verkoop en het berekenen van de bereikbaarheid van klanten. Dezelfde trend doet zich voor in de advertentie-industrie. Deze maatregelen zijn grof en generiek, en een meer doelgerichte benadering zal betere resultaten opleveren.

ROI

Hoe?

StraTopo gebruikt onze machine learning-technologie in combinatie met geodata om de advertentiewaarde van reclameborden te meten. Een populaire methode voor het berekenen van de waarde van het reclamebord is Daily Effective Circulation (DEC). We verbeteren deze methode door de DEC te combineren met geo- en bereikbaarheidsgegevens.

We gebruiken:

  • verkeersgegevens

  • demografische data

  • mobiliteit, gegevens over wanneer en hoe vaak mensen reizen gedurende de tijd,

  • de unieke geodata van StraTopo: bereikbaarheidsberekeningen via onze Routing Engine en Location Based Machine Learning

We meten hoeveel mensen (op basis van hun leeftijd, levensstijl, beroep, soort baan, interesses) op uw reclameborden zouden kunnen komen. We kunnen ook het soort faciliteiten in de omgeving bekijken om te zien welke het beste past bij de doeleinden van uw advertentie (sportscholen zullen bijvoorbeeld veel mensen verzamelen die geïnteresseerd zijn in een gezonde levensstijl).

Door onze samenwerking krijgt u een uniek inzicht in de markt en op basis van de resultaten kan uw organisatie effectieve advertentiecampagnes op billboards maken.